lördag 4 december 2021

Sjukstuga


 Imorse när jag gick in till de små så såg och luktade jag bajsparty  

Hela gänget dåliga i magen och ingen var sugen på frukost . 

Inte bra , små valpar har små marginaler. 

Började med att ge alla PROKOLIN som är suveränt vid dålig mage. 

Sen såg jag till att alla fick vätska i sig. Visste ju inte om de druckit eller ej så alla fick. Bara vanligt kranvatten som jag sprutade in i munnen. 



När djursjukhuset öppnade åkte jag in och köpte speciell mat för dåliga magar. En lös mousse med all näring och mycket vätska. Lite misstänksamma mot ny mat allra mest Börre så han matade jag. 
Vid middags tid började de vända och de piggade på sig . Varannan timme har de fått mat och haft stenkoll på att de druckit. 
Så här såg det ut vid kl 17.00


De var igång igen vilket är skönt. 
Bra de är runda och har mer reserver 😜 
Vad som gav dem dålig mage är svårt att säga. 
Mio har också varit lite dålig i magen vilket jag tror beror på all snö hon äter. Räcker ju med en endaste liten bacill. Som ni säkert förstår så om det varit riktigt allvarligt hade jag åkt bums iväg med dem. Så var inte oroliga. Jag har stenkoll. Det är inget ovanligt händer nästan i varje kull att de har en bajspartynatt. 
Men varje kull är unik för mig och sagt det förr jag är en hönsmamma så blir alltid oroligt. 
Men nu har jag precis varit inne och fått tårna avbitna så pigga är de.  Fortsätter med mousse en dag till så magen får lugna sig riktigt.  
Inte alla dagar man vill vara linslus. Ibland är babymattes skor och fötter godare. 

Leken igång. 

Men idag vill jag se söt ut. 

O jag med 😁


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Benny och Dante flyttar

 Skriver inlägget en vecka efter, julen kom emellan. Redan dagen efter Börre flyttat var det dags för Benny och Dante. Från att det varit li...