tisdag 23 november 2021

4+1 dag

 Riktigt riktigt pinsamt men kom på sent igår kväll att vi glömt ta veckokort 🙈 

Men det tog vi igen idag. 

Vikt 1870 g

Vikt 1550 g

Vikt 1470g

Alltså ser ni hur söta det blivit och blir bara sötare för varje dag som går. Lite mer vakna nu och mer bus i lådan. Jag bestämde att nu var det dags att flytta över i valphage där det inte är någon kant som skymmer utsikten. När jag grejade med det fick småttingarna bekanta sig med resten av gänget. 
Lila Nike som bara själv är valp tycker var så läskiga. 
Men småttingarna de tyckte det var latjjolajbans. For runt och skulle undersöka allt. Att där fanns ett gäng de inte träffat innan bekom dem inte det minsta. Tyvärr inte många foton. Hussen är dålig på det 😜

Men känns skönt att de är trygga och har en utforskarlust. 
Sen blev det ju fler nyheter. Helt plötsligt hur mycket plats som helst. 
Jag la mig hos dem i hagen och filmade. 


Tyvärr tyckte Per att mitt hår var roligare att utforska än att leka med brorsonen så han är inte med så mycket. 

Idag fick de också en stor vattenskål. Tänkt för någon vecka sedan nådde de inte upp. 

Kan man bli annat än glad att få hänga med detta fina gäng ? Jag kallar det livskvalitet! 
Självklart kom Mio och inspekterade det hela. 
Snart är det söndag och då får jag äntligen visa upp dem för er !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Benny och Dante flyttar

 Skriver inlägget en vecka efter, julen kom emellan. Redan dagen efter Börre flyttat var det dags för Benny och Dante. Från att det varit li...